Problemer med tændingen på Morris

Ny forbedret kondensator som vi her ved dr-morris har bedst erfaring med at bruge (gul ledning)
Ny billig kondensator som der er store problemer med kvaliteten på. Mange gange vil man slet ikke kunne starte bilen efter montage og eller holder de kun ganske kort
De 3 billeder hvor man ser hvad kondensatoren indeholder. Original, ny forbedret kvalitet der minder meget om den originale og ny billig hvor indmaden kan bruges til at pakke sin frokost ind i men typisk ikke duer som kondensator
Original kondensator fra den gang. Sidder der en original kondensator i din bil og virker den så er mit råd lad den sidde
Her ser i et billede der er sendt til mig fra en Morris ejer der har arbejdet i flere måneder med at få bilen til at kører. Jeg har mærket nogle åbenlyse fejlmuligheder op
1. her går fjederen på platinerne alt for tæt på skruen. Bilen vil sandsynligvis godt kunne starte men så snart den bliver varm ændres modstanden i tændingssystemet. Bilen vil meget sandsynligt sætte ud og til sidst gå helt i stå.

2. Platinerne har en mærkelig belægning. Ofte tegn på at kondensatoren er brændt af der vil også opstå modstand når platinerne er lukket fordi belægningen gør at platinerne ikke lukker ordentlig sammen.

Gammel original kondensator der ikke kan mere. Skift den ikke du med en ny billig men køb en i god kvalitet.
Dette indlæg blev udgivet i Værksted. Bogmærk permalinket.